Nieuws Gezondheidscentrum Dillenburg

Hier vindt u het nieuws van alle disciplines van Gezondheidscentrum Dillenburg in één overzicht.

MijnGezondheid.net, vernieuwde startpagina!

Gepost in Nieuws huisartsen

Vanaf nu is de startpagina van MijnGezondheid.net vernieuwd en uitgebreid met algemene informatie over MGn. Er staat een nieuw filmpje online en de knop om in te loggen is vanaf nu duidelijk zichtbaar.

De vernieuwde pagina bevat informatie over de aanmeldprocedure, veelgestelde vragen en instructiefilmpjes over bijvoorbeeld het maken van een afspraak. Via de nieuwspagina kan PharmaPartners (de leverancier van MijnGezondheid.net) rechtstreeks naar de patiënt communiceren over eventuele storingen en vernieuwingen.

Met deze website bieden wij extra een extra service en hopen wij het gebruik van MGn te stimuleren. 

Hieronder ziet u een afbeelding van de vernieuwde startpagina van MijnGezondheid.net. Klik hier of op onderstaande afbeelding om direct naar de pagina te gaan.

 Knipsel MGn vernieuwde versie

Praktijkondersteuner Anita Koole

Gepost in Nieuws huisartsen

Anita Koole gaat zich twee dagen per week bezig houden met andere taken binnen de gezondheidszorg. Hierdoor is het mogelijk dat u voor uw diabetes of astma/COPD onder begeleiding komt van een andere praktijkondersteuner.

Meting patiënttevredenheid (Qualizorg)

Gepost in Nieuws huisartsen

Continuë patiënttevredenheidsmeting

Vanaf 2015 hebben wij een start gemaakt met het continu meten van patiënttevredenheid. Wij zijn namelijk benieuwd naar uw ervaringen met onze huisartspraktijk en onze medewerkers. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door een onafhankelijk bureau genaamd Qualizorg (www.qualiview.nl) en is volledig anoniem. Na een contact met de praktijk (telefonisch, consult of visite) kan u worden gevraagd om deelname aan dit onderzoek. Qualizorg verzorgt het onderzoek en ziet erop toe dat uw gegevens volledig anoniem worden behandeld en handelt volgens de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Wij als huisartsenpraktijk komen niet te weten wat u persoonlijk heeft geantwoord. Het invullen van de online vragenlijst neemt ongeveer 15 minuten van uw tijd in beslag. Deelname aan het onderzoek is geheel vrijwillig en kan op elk door u gekozen moment beëindigd worden zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn.

Met het continu meten van de patiënttevredenheid kunnen we onze kwaliteit monitoren en bijsturen waar nodig.

Bekijk hier de flyer van Qualizorg met meer informatie

Resultaten

Hieronder willen we de belangrijkste resultaten met u delen. De door patiënten meest genoemde mogelijke verbeteringen in de open vraag zijn:

Verbetering van de telefonische bereikbaarheid

Om onze bereikbaarheid te verbeteren is het sinds kort mogelijk om op een eenvoudige manier afspraken te maken via onze website. Deze functionaliteit is voor alle patiënten beschikbaar (u hoeft hiervoor niet meer in te loggen met DigiD). U kunt op deze manier afspraken maken voor de reguliere spreekuren maar ook is het mogelijk om een afspraak te maken voor het telefonische spreekuur. Wij verwachten dat hierdoor onze telefonische bereikbaarheid zal verbeteren.

Verbetering van de privacy aan de balie

Om de privacy aan de balie voor patiënten te verbeteren onderzoeken wij de mogelijkheid om de ruimte voor de balie af te schermen met een glazen wand. Voorwaarde is wel dat de ruimte een open sfeer houdt en er vanuit de balie zicht blijft op de wachtkamers. U kunt ook als patiënt aangeven liever iets met de assistente te bespreken in een aparte ruimte in verband met uw privacy.

Scores huisartspraktijken

De algemene scores van de enquêtering ziet u aan de rechterzijde.

Privacy en informatiebeveiliging

Mocht u willen weten hoe wij omgaan met uw gegevens kunt u daar meer informatie over vinden in ons privacystatement

Patiënttevredenheid

Gepost in Nieuws huisartsen

HPMlogoVanaf 2015 hebben wij een start gemaakt met het continu meten van patiënttevredenheid. Wij zijn namelijk benieuwd naar uw ervaringen met onze huisartspraktijk en onze medewerkers. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door een onafhankelijk bureau genaamd Qualizorg (www.huisartsprestatiemonitor.nl) en is volledig anoniem. Na een contact met de praktijk (telefonisch, consult of visite) kan u worden gevraagd om deelname aan dit onderzoek. Qualizorg verzorgt het onderzoek en ziet erop toe dat uw gegevens volledig anoniem worden behandeld en handelt volgens de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Wij als huisartsenpraktijk komen niet te weten wat u persoonlijk heeft geantwoord. Het invullen van de online vragenlijst neemt ongeveer 15 minuten van uw tijd in beslag. Deelname aan het onderzoek is geheel vrijwillig en kan op elk door u gekozen moment beëindigd worden zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn.

Met het continu meten van de patiënttevredenheid kunnen we onze kwaliteit monitoren en bijsturen waar nodig.

Heeft u vragen? Stelt u ze gerust via het contactformulier.

Stoppen met roken

Gepost in Nieuws huisartsen

Binnen de praktijk kunt u hulp krijgen bij het stoppen met roken. Doktersassistente Samantha is speciaal opgeleid om u zo goed mogelijk te begeleiden tijdens het stoppen met roken hetgeen de kans op slagen vergroot.

In een intakegesprek wordt samen met u gekeken hoe u wilt stoppen en welke mogelijkheden wij u kunnen bieden op begeleidingsgebied. Er wordt samen met u een stopplan gemaakt. Begeleiding bij stoppen met roken vergroot uw stopkans! Dus schroom niet om een afspraak te maken.

Kent u iemand in uw omgeving die ook onder begeleiding wil stoppen met roken maar waarvan het niet mogelijk is in zijn of haar eigen huisartsenpraktijk? Bij ons kunt u ook begeleiding krijgen als u hier geen patiënt bent! Neem daarvoor contact op met de doktersassistentes.

Wilt u weten wat er wel of niet wordt vergoed door uw zorgverzekeraar? Neem daarvoor contact op met uw zorgverzekeraar.

Afspraken maken nu ook mogelijk via de website

Gepost in Nieuws huisartsen

Vanaf heden kunt u direct een afspraak in de agenda van uw eigen huisarts plannen via onze website.

U meldt zich aan met uw naam, geboortedatum en telefoonnummer. Vervolgens kunt u de persoon kiezen met wie u een afspraak wilt maken. Vergeet hierbij niet om op de foto van de huisarts te klikken waar u een afspraak bij wilt plannen, anders kunt u niet verder met de volgende stap.Daarna kiest u op welke dag en tijd u de afspraak wilt plannen en kunt u de afspraak bevestigen.

Mocht u problemen ondervinden tijdens het maken van de afspraak, neem dan contact op met de assistente.

Via deze link kunt u direct een afspraak maken

Zes nieuwe behandelkamers voor Gezondheidscentrum Dillenburg

Gepost in Nieuws Gezondheidscentrum Dillenburg

1Een bijzondere nieuwjaarsborrel voor Gezondheidscentrum Dillenburg, mede door een humoristische interactieve speech van columnist Dennis Captein. De medewerkers proostten niet alleen op een gezond 2016, maar ook op de zes gloednieuwe behandelkamers. Deze week werden ze in gebruik genomen.

‘Het huis van de buren komt maar één keer te koop, of in dit geval: te huur’, sprak huisarts Hans van Selm. ‘We zijn dan ook erg blij dat we de ruimte erbij konden krijgen.’ Met het doorknippen van een lint opende hij officieel de nieuwe behandelkamers.

Krap behuisd

De medewerkers van gezondheidscentrum Dillenburg waren de laatste tijd een beetje krap behuisd. Huisarts Marjan Meekma legt uit: ‘In de loop van de jaren is er meer personeel bijgekomen. Dat was onder andere nodig omdat er een nieuwe verwijsstructuur kwam binnen de GGZ. Daarnaast moet de gezondheidszorg aan steeds meer regels voldoen. Daar heb je hulptroepen voor nodig, dat kan de huisarts niet allemaal meer zelf. Maar al die nieuwe mensen konden we zo langzamerhand niet meer kwijt.’

2Nieuwe werkplekken

Met het vertrek van de yoga-studio op de begane grond kwam de oplossing. Bouwbedrijf Van Leeuwen maakte er in iets meer dan een maand een wachtruimte en zes behandelkamers. Het is de nieuwe werkplek van de diëtiste, psychologen (praktijkondersteuner-GGZ) en de praktijkondersteuners somatiek, die mensen behandelen met een chronische aandoeningen zoals COPD en diabetes.

De ruimte moet nog een beetje worden aangekleed en het is nog even wachten op de bank in de wachtkamer, maar de medewerkers zijn blij. Praktijkondersteuner Anita Koole: ‘De ruimte is prachtig. Het is alleen even wennen voor de patiënten, in plaats van boven, mogen ze nu in de wachtkamer op de begane grond plaatsnemen. Dat heeft nog niet iedereen in de gaten.’

Meld u aan voor PRISMA-online na het volgen van de PRISMA-cursus!

Gepost in Nieuws Gezondheidscentrum Dillenburg

Het is zover! Voor iedereen die eerder een PRISMA diabetescursus heeft gevolgd is nu ook de PRISMA-online beschikbaar. Op deze interactieve website vindt u alle PRISMA lesstof terug en kunt u tevens de voedingsspellen nog een keer doorlopen. U herinnert zich vast nog wel het 100-calorieenspel, het koolhydratenspel en het vis- en vetspel. Verder biedt PRISMA-online nog vele extra's zoals een dagboek, een gezondheidsoverzicht, plannen en doelen, meetwaarden, een forum waarop informatie uitgewisseld kan worden met andere deelnemers, een consultvoorbeiding, enz.

Heeft u de PRISMA-cursus op locatie gevolgd en wilt u nu gebruik maken van de PRISMA online? Meldt u dan nu aan!

Aanmelden

Winnaar innovatieprijs

AchmeaEerstelijnsInnovatieprijs

De apothekers, fysiotherapeuten en huisartsen van Gezondheidscentrum Dillenburg hebben de Achmea Eerstelijns innovatieprijs gewonnen omdat zij op basis van gelijkwaardige samenwerking zeer goede, samenhangende zorg voor patiënten met een chronische aandoening neerzetten.

Gecertificeerd

Gezondheidscentrum Dillenburg levert kwalitatief hoogstaande en transparante zorg: Apotheek de Hoge Zijde en fysiotherapie van den Berg zijn HKZ gecertificeerd en de huisartsenpraktijken zijn ISO9001 gecertificeerd.